søndag den 14. august 2011

Søndags-ZzzZzzZysler

Da Mommy 'n' Daddy tager mormor (staaaakkels dem!) under armen og drager på ferie i morgen tidlig, er spilleklub aflyst i dag. Dagen er primært gået med at sove længe ... meget længe. Og ellers lave ingenting. Dagens i billeder kunne se nogenlunde således ud:

Tilgivet fredagens voldelig overfald (hun ser dog ikke særlig venligtsindet ud!)
En lille lur mere ...
Crazy catlady

Månedens læseguf
En af yndlingsbøgerne
 

SÅ interessant *host* har søndagen været her! Senere kommer der "Fede biller" (læs: "Biggeste loser"). HG og jeg går for meget op ad hinanden - udvikler vores eget idiotisk sprog ... Psykos! Når min hjerne brænder sammen har jeg det med at finde på alternative ord "det der program du ved nok ... hvor de ligner fede biller filmet ovenfra, når de skal ind og stemme én hjem." Og pludselig hedder programmet "Los fede billos".

Har holdt fri fra slankekur i anledning af søndagen. Åd fem skumfiduser og to chokoladekiks ... og fik kvalme. Føler mig nu oppustet og ulækker. Ligger stadig i sengen og gasser ... med varmetæppe (i august! Arhmen hvad sker der lige?!). Ville læse videre i "Mammutjægerne" - har trukket den lidt i langdrag. De andre to bind blev ædt på to-tre dage. Men Lilleræven lå og sov med bogen som pude. Nænnede da ikke at smide kræet væk!

Føler mig underligt ... passiv for tiden. Reglerne for VUC er blevet lavet om, så man nu skal betale formue (som i over 10.000,- ... as if, lissom!) for at gå der, hvis man allerede har uddannelse, er pensionist og en række andet bavl. Hvilket vil sige, det stort set kun er 'normale' HF-studerende, der er tilbage (og hvad skal man så med VUC, ærlig talt?). Aner ikke, hvad jeg skal stille op med mig selv nu. Man skulle tro, jeg kunne finde på et eller andet at foretage mig ... Vores læsegruppe er nedlagt. Jeg er blevet træt af kor. Gider ikke tilbage på svømmeholdet (for meget snak og das, for lidt træning). Yoga ... dør af grin ved tanken. Ville krampe fast i alternativ stilling, der ville kræve danmarksmester i kluddermor at få mig befriet fra. Agility med Fodvorten? Tja, men moster her kan ikke løbe og Fodvorten er bange for andre hunde (Phoebresten delvist undtaget). Og Phoebresten - HA, hun ville æde den ene halvdel af holdet og voldtage de tilbageværende. Desuden vil jeg have noget, der udfordrer mig - og IKKE fysisk, men intelligensmæssigt. Jeg vil tænke - jeg vil lære noget nyt! Og jeg vil ud af reden her - bare én gang om ugen! Religionsholdet jeg var med på sidste år, ville prøve at få noget undervisning op via folkeuniversitetet, men det ser ikke ud til, det har kunnet lade sig gøre. Nu håber jeg, det måske bliver en læsegruppe i stedet. Men det bliver stadig ikke det samme ... Det er meget mere sjældent, vi skal samles. Det bliver om aftenen. Og der bliver ikke rigtig nogen lektier (hvem skulle tro, man kunne savne det?). Så lige nu sidder jeg her med en kortvarig søndagsdepression og mindes de sidste seks VUC-år med mindetårer i øjenkrogen. Kan man holde begravelse for sine noter? Og sætte nekrolog i avisen? "Noter bortgået ... langsomt visnet hen, da der ikke længere var brug for dem. Begravelsen foregik i stilhed. Familien takker for de mange smukke kuglepenne på graven." 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...