lørdag den 29. oktober 2011

Halloween

Har lige smidt familien hjem efter en omgang halloween(u)hygge. Jeg syntes ellers ikke rigtig, jeg oooorkede halloween i år, men da jeg gerne ville have dem til at se det lille myr (læs: Supaya), mens hun er bare nogenlunde lille og vores 'nye' sofa (arvesag) og sofabord (genbrugsguld) samt andre småforbedringer, kunne det jo lige så godt være nu - især, når vi alligevel har en masse pynt, vi skal have brugt.

Orkede dog ikke en masse huhej (føler mig stadig ikke rask, trods næsten to mdrs sygdom), så holdt det på nogenlunde lavt blus. Købte lidt frugt, smækkede en lagkage forklædt som græskar sammen, købt lidt chokolade og delikatesseflødeboller (plejer ellers at lave dem selv) - bl.a. med lakridssmag (score! Me likey like). Fik lokket min mor til at bage theboller og min far ankom med helt varme pære/chokolade-croissanter.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi er en lidt kræsen familie ... ja, altså med undtagelse af mine forældre - de spiser alt. Men HG spiser intet i afdelingen af frugt og grønt (med henvisninger til 'kompost' og rynken på næsen) og jeg spiser ikke kød. Min mormor bryster sig af, at være verdens MINDST kræsne menneske ... det er dog en sandhed med modifikationer - hun tager prisen for det mest kræsne væsen på denne klode (og tilføjer et højlydt "AD!" (med dyb røst), når noget på listen over ikke-spiselige-mormor-ting passerer forbi hendes næse). Så efter nogen hjernebrydning faldt valget på snitter - ganske simpelt. Så er der rugbrød på bordet (med og uden kerner ... er jeg den eneste, der synes, man ikke kan få kerner nok?!) og man kan selv vælge, hvad der skal ovenpå. Lavede karrysild (uden sild!) og rygeostsalat, stegte nogle rødspættefiletter, rørte en remoulade sammen, varmede en leverpostej, stegte champignoner og bacon. Derudover var der æg, saltkød, italiensksalat (på købe-måden) og skinke. Alle blev tilfredse og det var rimelig overskueligt. Og kattene var lykkelige, da de fik lov at dele en filet. Til 'dessert' ostebord (med hjemmerørt alpeost m. valnødder (er vi den eneste familie i verden, der kan lide alpeost?), kiks og vindruer.

Faktisk var det ret hyggeligt. Jeg eeeelsker frokostbord. Elsker hjemmelavet karry(sild)salat, rygeostsalat og æg (dog ikke på kombo-måden!). Sidste år skulle vi have holdt jul på landet, HG og jeg. Den første jul, vi skulle stå for. Ellers har det på skift været hos mine forældre og min mormor. Men endelig har vi plads ... og så sneede vi inde. I ni dage! Med familien i byen og os to her på landet. Og endte med også at misse julefrokosten (NOOOOO!). Så det var helt hyggeligt, at vi sad der, bænket om bordet (arvegods) og spiste julefrokost - med næsten et års forsinkelse.

Desværre har jeg ingen billeder fra dagens idyl. HG har ikke fået tømt sit fyldte kamera. Og mit skal have opladet batterier.

... Og dér lød et sært 'splat' fra Supayas bakke. Tror liiiige jeg skal lukke hurtigt ned her (nogen har øjensynligt fået for mange godbidder), finde HG (kattebakke - HJÆÆÆLP!) og få givet skidekassen en omgang zolac.

Line over and (so far!) out.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...