tirsdag den 20. december 2011

Hæng engle på dit juletræ

For noget tid siden gik jeg i gang med nogle engle til juletræet. Nu er de endelig færdig, tørre og på træet. Her viser jeg, hvordan de er lavet, og hvordan slutresultatet er blevet.

Jeg brugte to typer pasta.

Farfallen blev brugt til vinger - pennene til krop.

Derudover skal du bruge lim (jeg brugte en almindelig fra supermarkedet - det tog pænt lang tid for at tørre, så hvis man f.eks. har en limpistol, vil processen være meget lettere) og perler  til hoveder.

Jeg brugte disse plastperler fra Tiger. Perlerne skal helst være gennemhullede, så du kan sætte snor i til sidst.

Plastperler fra Tiger. Der er 21 perler pr. pose og du får to poser for en tier.


Jeg startede med at lime hovedet på - og lod dem tørre. Dernæst limede jeg vingerne på og lod dem tørre. Her ses en engleoplining - nogle med vinger, nogle uden.

Closeup af en engel
Nu er det så blevet tid til det sjove, for nu skal englene males. Jeg købte spraymaling - også i Tiger - én i sølv, én i guld. Derefter fandt jeg et hjørne i garagen, hvor jeg kunne sprøjte englene uden risiko for, at møblerne led skade.

Englene skal sprøjtes en gang på hver side.

Englene skal derefter tørre ca. et døgns tid (altså et døgn på hver side, så det hele tager to døgn).


Tadaaaahr, så skal der bare snor i englene og så er de færdige ...


... Og klar til at hænge på træet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...