søndag den 18. december 2011

Juletestamentet

Har lige afsluttet den sidste advent hos mine forældre. Vi fik købt ind til konfekt, som det er planen skal laves i morgen, hvor vi forhåbentlig også får træet op. Juletræsfoden og Georg Jensens lysholderne er lånt med hjem, mine hjemmelavede engle mangler lige at tørre, før de får den sidste spray i morgen og kan komme på træet. Og lige nu slapper vi af foran "Juletestamentet" indtil der kommer "Biggest loser". Er jeg for øvrigt den eneste, der husker og elsker "Juletestamentet"? Hvorfor har den ikke været vist siden 1999?! Der er jo masser af geniale skuespillere med - Sidse Babett Knudsen, Lotte Andersen, Paprika Steen, Timm Vladimir, Lars Brymann ...

Meget apropos arv, har jeg kinda fået min første julegave. Forleden nævnte jeg for min mor, at jeg ønskede mig sådan et gammelt sæt med kam og spejl - sådan et antikt et i sølv. Og vupti - så kom min mor med dette:


Er det ikke lige fint! Hun havde tilmed stadig den originale æske. 
          I '90 købte mine forældre et faldefærdigt hus, der lå ved siden af min fars firma, da de ønskede at bruge pladsen til parkering for deres personale. Huset er meget faldefærdigt - det var et ældre ægtepar, der havde ejet huset. Det er egentlig meget charmerende - bindingsværk, gadespejl, en gammel gravsten som indgangsparti - og har været købmandsbutik med privatgemakker. Desværre blev parret der ejede det sære med alderen, og i deres alderdom fik det lov at forfalde. Der var mus overalt, vildkatte løb derinde og pissede og sked - alt var ødelagt! Men huset er fredet, så det kan ikke rives ned. Dog var der nogle skjulte skatte imellem alt ragelset. Parret havde åbenbart været samlere og gemt ALT - aviser, gammelt tøj (deres brudetøj blev blandt andet skænket til et museum), en vugge. Mange af de gamle ting var i originalæsker - og blandt andet var der dette fine sæt. Min mor har ikke haft det fremme i mange år, så hun pudsede det og så fik jeg det.

1 kommentar:

  1. wouw!
    det er jo ikke ting man ser hver dag. i hvert faldt ikke længere!
    virkelig, virkelig flotte :)

    og tak for kommentaren på min blog.
    er blevet fast læser af din :)

    eslublog.blogspot.com

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...