torsdag den 19. juli 2012

Dagens ...

Tip:

Som førtidspensionist er det ikke ligefrem fordi jeg drukner i penge. Så hvis jeg køber noget - især når vi snakker 'luksusting' som tøj, sko, smykker, makeup, dvd'er, bøger m.v. er det altid på tilbud og/eller med rabatkoder.

Jeg møder flere og flere, der rynker på næsen, når de hører ordene 'tilbud', 'genbrug' og 'billige butikker'. Men jeg har altså ikke noget mod H&M-produkter eller tilbudsvarer. Og de få mærkevarer, der er at finde i mit skab, er enten købt på tilbud eller i genbrugsbutikker.

For tiden er der tilbud overalt - både på nettet og i butikkerne. Så jeg har lavet en lille collage over nogle tilbuds- eller billigvarerprodukter, som kunne være mit bud på et sæt til garderoben. Jeg har samlet det ud fra både egen stil (f.eks. elsker jeg store og mange smykker!) og hvad, jeg ville vælge, hvis jeg havde kroppen eller koordinationen til det (sko!).


Jeans: Personligt er jeg glad for mørke jeans, der er lidt mere elegante og kan bruges til både mere casual stil og til - som f.eks. her - en blazer. Samtidig kan jeg godt lide det afslappede og 'boyfriend-stilen', der er i det slidte look. Det gør et sæt mere afslappet og sjovt. Så her har jeg fundet et par tilbudsjeans, der kombinerer darkwashedeffekten og de slidte effekter.

Prisen og stedet: Jeansene er fundet hos H&M og koster pt. 124,50 kr. på tilbud.

Toppen: Selv bruger jeg primært ganske almindelige hvide eller sorte T-shirts, helst fra Only. Da jeg går hjemme, er min daglige stil meget afslappet, men når jeg forlader hjemmet, tager jeg mig som oftest lidt sammen. c",) Her har jeg fundet en billig top i en farve, der kan bruges til stort set alt, fordi den er neutral. Selvom jeg er glad for farver, er de fleste af mine toppe i neutrale farver, så jeg kan bruge dem til flest mulige sæt. Jeg har dog en top i næsten alle farver, som jeg så kan bruge til at sætte liv i f.eks. et par gamle jeans.

Prisen og stedet: Denne top er også fra H&M til 129,- (ikke tilbudsvarer). Den fås også i tre andre farver.

Blazer: Jeg er ret glad for blazere, da en god en af slagsen giver feminin facon og holder på dellerne. c",) Jeg er helt vild med denne gule farve og kunne godt - hvis jeg stod og skulle købe nyt - finde på at investere i denne.

Prisen og stedet: Denne blazer er fra Asos og koster 144,56 på tilbud.

Sko: Personligt er min skohylde meget kedeligt, da jeg pga. mine neurologiske forstyrrelser har svært ved at gå i selv flade sko. Det bedste til mine fødder er mormorklassikeren, Maoskoen, men med tiden har jeg fundet et par forskellige (halvkedelige) støvler, jeg kan bruge, hvis jeg ikke skal gå for langt (læs: mere end 200 m). Hvis jeg kunne vælge på alle (sko)hylder uden hensyn til mine besværlige fusser, ville jeg eeeelske at have et skab fyldt med stiletter! De giver højde (hvilket ville være en fordel i mit tilfælde!), og flot holdning - hvis man kan gå i dem. Dem jeg her har fundet her er sorte, så de kan bruges til stort set alt. Jeg elsker spænderne, der giver dem en mere rå detalje.

Prisen og stedet: Skoene er fra Pearlz, koster 99, 75 kr. på tilbud og fundet på Smart girl

Taske: Da jeg er typen, der har halvdelen af mit hjem med, når jeg går nogen steder, er jeg selv mest til gigatasker. Før i tiden brugte jeg altid forskellige tasker, der matchede mine outfits, så jeg har tasker i stort set alle farver (nævnte jeg, jeg elsker farver? c",)). I dag har jeg dog tre tasker, som er mine basics og som jeg veksler imellem. De har også den størrelse, jeg godt kan lide. HG plejer at lave grin med, at hvis man gik min taske efter, ville man sikkert finde både den hellige gral og Madeleine McCann. Hvis jeg putter noget i min taske, forsvinder det som i et sort hul, og dukker først op flere år senere (I skal ikke bede mig om at lave et 'show me your bag'-indlæg! c",)). Der er både pilleæsker, tomme pilleblister, gamle indkøbssedler, kalendere - både den nye og den fra sidste år, gamle tyggegummipakker, mp3, (betalte) dyrlægeregninger, makeup, vandflasker, Nupobarer, huskesedler, lægeindkaldelser, kuglepenne, blokke og meget, meget andet (dette var blot et hurtigt kig). Har I nogensinde set det afsnit af "Friends", hvor Chandler spørger, om nogen har et tyggegummi og Phoebe går på jagt i sin taske? Der dukker både en sko, et kogt æg og en guldfisk op - dét er min taske! Denne taske er dog meget fin og jeg elsker spænde-detaljen. Den matcher blazeren i farven, hvilket jeg også godt kan lide. Så længe man ikke matcher for meget, kan det godt gøres på den elegante måde i stedet for på mormor-måden (efter min mening).

Prisen og stedet: Ligesom blazeren er tasken fra Asos. Den er på tilbud og koster 101,19 kr.

Smykker: Smykker, åh, smykker! Jeg elsker, elsker, elsker smykker! HG kalder mig 'Skaden', fordi jeg falder for alt der glitrer - og sådan har det altid været. Jeg har nogle smykker, jeg går fast med. Heriblandt to armbånd, to tåringe og ni fingerringe. Især ringe er jeg glad for. En tilstand kaldet keloid (voldsom ardannelse) har dog sat en stopper for, hvor meget amok jeg kan gå. Og jeg eeeelsker ellers piecinger! Men da min krop gik amok og en plastikkirurg måtte redde mine ører, måtte alle piercinger pilles ud. Hvis det ikke var sket, havde jeg nok i dag haft navle-, læbe- og næsepiercing samt huller i ørerne. Samme tilstand gør, at jeg ikke kan få tatoveringer (hvilket jeg dog heller ikke er helt vild med - til  mig, that is. Jeg kan godt lide, at kunne 'tage tingene af', så jeg kan veksle mellem forskellige stilarter. Og f.eks. kæmpe Tiger-tatoo på ryggen, siger ikke ligefrem elegant aftenkjole, vel?). Jeg har også fået at vide, jeg skal holde mig fra unødige operationer, så nye bryster eller maveopstramning står (desværre) ikke lige på programmet her. Ca. hvert andet-tredje år må jeg tilbage til plastikkirurgen og opereres, fordi arrene vokser ud igen (mine 'oprindelige' øreflipper eksisterer ikke længere, men er udvoksede ar - mums, ik? Så tænk dig om, før du går til tatovøren eller får piercinger!). Første gang fik jeg bortopereret seks ar (det største på størrelse med en valnød) og fik i alt 36 sting fordelt på for- og bagsiden på begge ører. I mange år måtte jeg derfor undvære øreringe. For en del år siden kom jeg så i kontakt med en helt fantastisk kvinde, der hedder Kirsten. Hun designer smykker og har gennem årerne lavet en hel del clips for mig. Hendes smykker er SÅ smukke og professionelt lavet - og jeg har faktisk planer om at lave et indlæg om hende og hendes designs på et tidspunkt. I dag køber jeg selv clips over nettet og kan derfor lave en del øreringe om selv. Men trenden med earcuffs har bestemt ikke gjort mig ked af det, da det er meget let for mig at bruge dem. Derfor har jeg også fundet en riiiigtig fed cuff, der er med i dette indlæg.

Earcuff: Denne er fra Rosila, der har rigtig mange forskellige cuffs. Man kan både købe til begge ører, eller kun et. Jeg har selv to par derfra, der er højt skattede. Men denne står klart på ønskelisten - den er bare lige en Linelove! Den er ikke en tilbudsvarer og prisen er for én, men den er stadig såååå fed, at jeg bare måtte have den med! Den koster 289,-

Armbånd: Armbåndene er fra French Connection og er fundet hos Asos til 106,01 kr. på tilbud.

Halskæde: Halskæder er også noget, jeg er meget, meget glad for. De sidste par år er det især de lange halskæder, der har hittet hos mig. Man kan bruge dem på så mange fede måder: Både som de er, ved at vikle dem flere gange rundt om halsen, vikle dem om en broche eller knap, bruge dem som bælte, som accesorie på tasken, som armbånd og meget andet. Kun fantasien sætter grænser. Denne halskæde er også fundet hos Asos på tilbud og koster 130,11 kr.

Ringe: Som sagt er det især ringe, der står mit hjerte nært. Især slangeringen i dette indlæg er jeg helt tosset med. Den er fra Asos til 67,46 kr. på tilbud og fås i flere størrelser. Den anden ring fra Pieces er også fundet på Asos og koster 38,55 kr. på tilbud i denne farve. Den fås også i creme, men så til fuld pris a 67,46 kr. De fås begge i flere størrelser.

Hele pakke: Hvis du skal købe hele collagen vil det koste 1230,13 kr. plus selvfølgelig forsendelse - nogle (bl.a. Asos, hvis jeg husker korrekt) har dog gratis forsendelse. Hertil kan så trækkes visse procent, hvis du f.eks. er så heldig at lægge inde med rabatkoder. Til sammenligning kan sige at hvis du f.eks. skulle købe et par Diesel Jeans, ville du næsten skulle af med samme beløb som hele collagen. Så huske at se dig for, når du shopper - det kan altså godt betale sig! :)


Bare sådan lige til sammenligning: G-Star Midge Distressed Skinny Jeans, 1397,44 kr.!

Mig i mørke jeans, blazer og gigabag. :)

1 kommentar:

  1. Jeg har de sko - købte dem for et par år siden på Smartgirl, men kan se at de stadig ligger inde med dem. Tror faktisk også jeg købte dem på udsalg, og har vist max givet 150 for dem - og af stiletter at være er de meget medgørlige (de er ret lave). :)

    Er også alt for god til at shoppe på nettet. Her til aften har jeg raidet Nike og Friis & co, så der er lidt lækkerier på vej til mig. Og ja, det blev desværre til mere end din collagepris, men jeg har heller ingen hæmninger (eller kiddies der kan gøre mig fattig). ;)

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...