torsdag den 30. august 2012

Når Alfons Åberg og Spøgejørgen bliver gift

Jeg har lige haft taget et par computerfri dage. Og hold da kæft, hvor kan der nå at ske meget på to dage! Overfyldt mail; Facebookliste, der går amok; interne beskeder på Fyldepennen, der skal besvares ... gid det var sådan i det virkelige liv. Der kan gå fire dage uden jeg tømmer postkassen, og når jeg så endelig får taget mig sammen, er der ikke andet end en edderkop, der virker fornærmet over at se dagslys.

Er træt i dag. Træt som et ondt år. Vi har haft nogle dage med sindssyge-vejr. Måtte tage ekstra medicin. Fik tre Stesolid den ene dag, for at holde muskelkramper i ave. ZzzZzzZzz ...! Væmmeligt stof at rende rundt med i kroppen. Men trods alt bedre end kramper.

Har forsøgt at få styr på hjemmekaos. Er endelig færdig med rodebutikken i soveværelset. Mangler nu bare de billeder, jeg har skullet have hængt op i hundrede år. Det er snart et år siden, jeg rammede dem ind og stillede dem klar. MÅ se at få det gjort.

Vågnede ved et styks Samsara, der gik amok. Har aldrig hørt en kat gale sådan! Så kunne den lille lakridspastil åbenbart alligevel godt komme i løbetid. Mand, hvor jeg glæder mig til, det er ovre! Et styks heksehyl, tjek! Nå, nu kan vi da endelig få bestilt sterilisation og øremærkning til the late bloomer. Dyrlægen anbefalede, vi ventede med neutralisering til hun havde været i den første løbetid. Hun er jo ret nervøst anlagt, og han sagde, det ville styrke hende, hvis hun blev voksen og får mere selvtillid, før man steriliserer hende. Havde glemt, hvor slemt det kan være. Alle de andre er blevet steriliseret før de fik den første løbetid. Da vi fik Vips, var hun ca. ni mdr., så hun nåede at komme i løbetid, før vi fik hende neutraliseret. Det virker helt som den omvendte verden ... så står min lille killing (hun er stadig bare tiny i forhold til Myrle, der kun er få mdr. ældre) dér og skriger liderligt ... med en lille, lys killingestemme. 

Kunne godt mærke i morges, jeg ikke magtede det helt store i dag. Blev vækket alt for tidligt af skrigeren, men kunne ikke falde i søvn igen. Fik lokket HG til at lave mig morgenmad. Og så var det, det gik op for mig, at jeg har giftet mig med Spørgejørgen!

HG: "Hvad vil du have?"
Mig: "Havregrød."
HG: "Hvordan skal den være?"
Mig: "Bare som den plejer, skat."
HG: "Hvordan er det?"
Mig: "En deciliter havregryn, to deciliter skummetmælk, en deciliter vand, lidt salt, en teske vanillesukker, en håndfuld rosiner og en håndfuld hasselnødder."
HG: "Sådan var den ikke sidst." (Jahrmen, hvorfor SPØRGER du så?).
Mig (nu knap så overbærende): "Nå, men sådan skal den være nu."

HG går ud i køkkenet. To sekunder senere står han i døren igen.

HG: "Lugter denne her frisk?" Rækker mig skummetmælken.
Mig: "Ej, men, HG, denne her er jo to dage for gammel. Og der er næsten intet i. Åben dog en ny!"

Lidt senere ude fra køkkenet:

HG: "Hvor er havregrynene?"
Mig (nu lettere vrissende): "Hvor de plejer at være!"
HG: "Hvor er det?"
Mig (nu MEGET surt): "I glasbeholderen for ... da osse!"
HG: "Hvilken hylde?"
Mig: "KIG!!!"
HG: "Hvor er hasselnødderne?"
Mig (nu på grådens rand): "Hvor de plejer ..."
HG: "Nej, dåsen er tom!"
Mig: "Nåh ja ... du sagde, de så 'suspekte ud'. Så du smed dem ud og købte nye."
HG: "Hvor er de?"
Mig (nu emmende af raseri): "Hvor skulle jeg vide det fra?! Jeg var ikke med på dét indkøb."
HG: "Hvad skal jeg røre med?"
Mig: "Det må du da selv om!"
HG: "Hvad er bedst?"
Mig (er nødt til at svare, ellers får dette aldrig ende): "Et piskeris." (Krydser fingrer for, det er rent!).
HG: "Vil du have en skål eller en tallerken?"
Mig (nu på nippet til at skære mine egne håndled over). "Skål!" (Gid jeg havde et glas i hånden, mens jeg sagde det!).
HG: "Hvilken ske?"
Mig: *Lidende lyd*
HG: *Står i døren med såret udtryk* "Jeg vil jo bare gøre det så godt."

Mig: Ligger på sengen med pil gennem hjertet. Manden har jo ret. Og måske er jeg gift med Spørgejørgen. Til gengæld har han ægtet Alfons Åberg. "Jeg skal lige ...!" er mit motto. 


Det ironiske i denne historie er, at jeg lige havde siddet og læst højt fra '1001 tårs tøsetanker', hvor Space er på ferie med sin familie. HG morede sig særligt over Spaces spørgelystne morfar (der minder en del om HGs hedengange). I flere dage gik vi konstant og sagde indforstået til hinanden: "Hvor er din bror?"

Må nu begynde at sige: "Men hvilken ske? Hvilken skål? Hvad er bedst?". 

Argh, nej altså ... Nu begynder det liderlige lille krapyl sgu forfra på sit skråleri. What a day! Myrle i samtlige potteplanter (sorte poter overalt), Cleo, der - af ukendte årsager - beslutter sig for at pisse på gulvet, Heksehylet fra Stripperkongens piger, der ikke kan hyle færdig og Spørgejørgen i gentagelsesmode. 

Overvejer om jeg skal gå i seng med verdens største ørepropper og tage Sipzappen - min eneste trofaste støtte - med. Eller om jeg skal dyrke højlydt sex med HG ligesom Samsara skal til at falde i søvn og imens konstant spørge: "Kommer du? Kommer du? Kommer du?" 

Eller om jeg bare skal pakke min negativitet væk og være glad for, de allesammen er i mit liv ... fordi jeg trods alt ikke kunne leve uden dem. :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...