lørdag den 11. august 2012

Smile

Kender I det, at man nogle gange vågner op med de mærkeligste ting i hovedet? Et citat, en sang ... I dag var en af de dage. Da jeg vågnede op, kørte Charlie Chaplins "Smile" i hovedet på mig. Og jeg aner ikke hvorfor. Jeg har ikke set noget, hørt noget, læst noget, (ja, ikke engang drømt noget i den retning) der kan have sat de tanker i gang. Den var der bare. Det er som om, den har insisteret på at præge hele min dag. Så nu er lørdagen gået med at sidde og høre forskellige udgaver af "Smile" på YouTube. Og da jeg ikke helt vil forsømme bloggen, men ikke har andet at byde på, får I her den udgave, jeg faldt mest for - det virker måske cheesy at bruge udgaven fra en halvdårlig film (forgive me, hvis I ikke er enige), men jeg synes nu alligevel, det er den smukkeste udgave ... især hvis man bare lukker øjnene og lytter. Læg endelig mærke til teksten - den er da noget af det mest smukke, der nogensinde er skrevet!


"Smile though your heart is aching;
Smile even though it's breaking.
When there are clouds in the sky, you'll get by.
If you smile through your fear and sorrow,
Smile and maybe tomorrow,
You'll see the sun come shinning throug for you.


Light up your face with gladness,
Hide every trace of sadness.
Allthough a tear may be ever so near,
That's the time you must keep on trying,
Smile, what's the use of crying?
You'll find that life is still worthwile ,
If you just smile.

 
That's the time you must keep on trying,
Smile what's the use of crying?
You'll find that life is still worthwile
If you just smile."

(Lyrics by John Turner and Geoffrey Parsons.
Music by Charlie Chaplin).



PS: Konkurrencen er ikke glemt, men jeg mangler stadig at høre tilbage mht. de sidste detaljer fra min udvalgte forfatter.

6 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønne billeder(:


    Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor man kan vinde 2 lækre skønheds produkter(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/08/give-away-nr-9.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi

      Tak for kommentaren. :) Jeg kigger trofast forbi inde hos dig! :)

      Slet
  2. Virkelig inspirerende billeder! :)
    Knus Sille
    - fra fotobloggen : silleagerksov.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sille

      Tak for kommentaren - ja, de er fine, ik? :)

      Slet
  3. My kind of music :) Utrolig fint indläg, tak for det. Helt sikkert at teksten fra sangen ka redde en del dage for mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Også mig. Sjovt, her på det sidste har jeg hver dag en ny sang på hjernen. Hver morgen kører en ny, selvom jeg ikke har hørt den ... som om min hjernen pløjer sig gennem 'lystige viser' hver nat! Når det er sange som denne gør det ikke noget, men forleden var det 'Der sad to katte på et bord'! Det er ret anstrengende, når man på ottende time hører 'kvittevittevit, bumbum!' i hovedet! ;)

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...