torsdag den 13. september 2012

En fodvorte fylder fire

I dag (eller nu, da vi har passeret midnat, var det ret beset i går) har vores lille fodvorte, Cavalieren Frik, fødselsdag. Fire år bliver hun. Fire! I den anledning er der her fire collager med Fodvorterier. c",)


Let har hun bestemt ikke været, den lille dame. Hun er fra en hvalpefabrik og har visse ... skader. Hun blev født i en stald, så vi kalder hende 'vores lille Jesusbarn'. Men selvom hun kræver tålmodighed, arbejde og en skal tages både bestemt og kærligt, er hun vores dejlige, lille Frikker. For to år siden - kort før sin to års fødselsdag - var hun ved at dø fra os, da hun havde ædt en bi og brodden havde fået hendes svælg til at svulme op. Vi havde været ude at se på vores nye hus og da vi kom hjem, var hun væk. Vips lå og vågede over hende, og vi vidste, noget var galt. På vejen til dyrlægen (tre kvarters kørsel!), blev hun mere og mere livløs i mine arme og jeg var sikker på, at nu ville jeg miste hende. Men hun er sej, og hun overlevede den lille fodvorte. 

Tillykke med dig min lille delledu - må du få mange, mange gode år endnu. :)

5 kommentarer:

  1. Årh tillykke med hende(:

    Lyder forfærdeligt med den bi:/

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak. :) Ja, den bi var en frygtelig historie - især fordi min lillebrors bedste ven kort før havde mistet sin hvalp på samme måde. Så vi føler altid lidt, det er en dobbelt-fødselsdag.

      Slet
  2. Hjertelig tillykke med hende :-)

    Hvor er hun dog charmerende og slet ikke til at stå for - jeg er nærmest helt forelsket, og jeg er ellers ikke specielt glad for hunde. Men nu har jeg siddet og kigget betaget på den lille yndighed flere gange :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er hun bare skøn og virkelig sød at se på :-) Tillykke med hende <3

    SvarSlet
  4. Ja, nu virker 'svar'-knappen ikke (sker tit for mig), så nu får I lige svar her:

    Louise>> Tak. :) Ja, Cavalierne har et eller andet over sig med den korte snude og de store bug-eyes. Som regel er det ordet 'bedårende', vi hører. Så vi kalder hende vores lille 'bedårendehed'.

    Stefanie>> Tusinde tak, det synes vi også. :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...