onsdag den 31. oktober 2012

Om forsvundne huller, Mafiemetoder og eksplosioner

Mand ... er smadret med smadret på! Var på kursus i går (renæssancen). Småkedeligt - teksten vi fik med hjem var mere interessant end foredraget om samme. Savner Henning, vores gamle VUC-lærer, der havde kurset nogle timer sidste år - han var en fantastisk fortæller. Har haft ham af flere omgange på VUC. Først i tysk og etårig historie. Så på et toårigt historiehold. Og vores tidligere lærer, Michael, som vi har haft i religion i to år, kulturhistorie et år og som også havde nogle timer på kurset sidst. Håber, det bliver bedre. Sidste gang, hvor jeg ikke var med (havde for ondt og var træt og far på Riget), skulle det have været helt fantastisk. Gik i 3.klasse-mood og lavede perverse fakter - Phoebastyle - for at få mor til at grine højlydt, så alle gloede. Far gjorde sin entré, da hans colaflaske eksploderede (lød som en champagneprop, der sprang) ... desværre skete det i pausen. Havde ellers været et perfekt break, hvis det var sket midt i renæssancen-gabet. Var allerede i fnisemode, da vi ankom, fordi min mor ikke kunne huske, hvor hun skulle dreje. Men i stedt for at sige: "Hvor er frakørslen?" siger hun: "Men hvor er hullet?" ... og lidt efter - med desperation i stemmen: "Jeg kan ikke finde hullet!" Nå, men vågnede da op efter fars eksplosion! Yes, the Alfie-Mafia (bruger altså 'Alfie i stedet for rigtigt efternavn) has arrived!

Vi bliver kaldt Mafiaen *efternavn* i byen. Det startede vist, fordi vi havde en rigtig familiebusiness kørende med far, mor, HG og jeg på samme arbejdsplads (og mormor som afløser for buddet). Det havde folk lidt ondt i røven over. (Ever seen 'Cake Boss'? Forestil jer den danske udgave - dog på et apotek. c",)). En overgang deltog min far, jeg og mormor så rigtig meget i lokalsprøjtens krydsogtværs-konkurrencer. Og vandt. Tit! Det blev en hel intern konkurrence os i mellem - hvem vandt i denne uge? Hvem kunne vinde mest? En dag nede i byen, møder min mormor så en lokal, ældre herre, der iler mod hende med stokken hævet. "Nå, der har vi så en fra Mafiaen Alfie! Sig mig, hvad i alverden er det, der foregår? Skal man være en Alfie for at vinde de konkurrencer?" (Og her havde man så lyst til at sige til manden: "Nej, man skal bare løse dem ... korrekt!"

Nå, men tog i hvert fald af sted på kursus i går ved halvtre-tiden. Sluttede klokken 16:45. Og så skulle vi liiiige indenom dyrehandlen og købe nye kattebakker (prøver de lukkede, og håber, kattene vil bruge dem. Synes, det stinker helt forfærdeligt fra de andre) og loppemiddel. Farvel 700,-! ;/ Det er dyrt at have dyr. Og i morgen skal jeg have bestilt Samsaraens øremærkning og sterilisation. Bye, money. Var først hjemme omkring 18:30. Skulle så på netbank, forny recepter og svare på kommentarer. Det tog så lige 2½ time! Fucking lorte møg computer, der ikke dur. Fik fat i svogerskabet, der lovede at se den igennem.
Ham: "Hvornår blev den sidst renset?"
Mig: "RENSET?! Skal den renses?" (lortet skal da bare du!).
"Ja, helst et par gange årligt - især i støvet miljø." (Støvet miljø - dobbelttjek!).
Mig: "Jam... det ved jeg da ikke."
Ham: "Hvornår købte du den?"
Mig nu (med meget lille stemme): "For tre år siden eller så'n ...".
Ham: "Har du backup?"
Mig: "Ba...? Det ved jeg da ikke - sådan noget magter jeg ikke! Det er HGs gebet." (Ja, hallo tante grøn, det er din computer!). Hm, sådan noget skal bare du, jo. Så nu håber jeg, han kan uddrive, hvad end det er for en dæmon, der har besat den. Så det ikke tager tre timer at betale regninger og læse nyheder (er faktisk pt. umuligt - lortet går i sort. Kan heller ikke have flere faner åbne samtidig).

I dag stod den så på tiltrængt rengøring og sikring af vinduer. Skal have sat net for vinduerne i hvert rum, så vi kan lufte ud, uden Myrl og Cleo kan komme ud. Hvorfor tager sådan noget altid så lang tid? Nåede ét vindue (far og HG), mens mor og jeg tog opvaske (stort set alt, hvad der plejer at være i køkkenskabene). Mine forældre har ellers set meget, når de kommer for at give en hånd efter en af mine lange sygeperioder. Denne gang var mor nær besvimet, da hun så køkkenets tilstand. Har faktisk kun fået ordnet køkkenet (det tog så lige fire timer!). Fik tømt 2/3 af køleskabet for lodne ting. Har i dag set syn, jeg (desværre) aldrig vil glemme. Fandt også årsag til suspekt lugt, jeg har været på jagt efter i fjorten dage). En tomat (OMG - jeg har ikke købt tomater i mindst to mdr.!), der var faldet om bag min kurv med madolier. GUD-SKE-LOV var den i pose. Gik i panik og slyngede pose ud ad vinduet, mens jeg smågylpede og mor skreg: "Eeeeej, det kan du da ikke!" Var styg og fik far til at hente den og aflevere den til skraldespandens dybe gab. Fik rengjort køleskab - med VATPINDE (når man er nede i så små detaljer ER det altså rent). Fik også tømt og rengjort skab med mel, knækbrød, havregryn m.v. Fik fyldt på dåser og etiketteret (så kører det igen!). Alt dette for at finde mystisk lugt ... der så slet ikke var der. Fik lidt dårligt samvittighed til sidst. Måtte sætte mig. Følte, jeg stod på glaskår og havde ryg, der føltes som en kvist, der er ved at knække. Imens rendte far og HG rundt med støvsuger og mor ryddede resten af køkkenet. Sad bare dér og følte mig som verdens største lort. Har nu væske i knæet og kan ikke mærke fødder (bedre end alternativet). Nu skal jeg bare hygge med bog og stene foran computeren. Er i gang med Dream Chronicle-serien. Elsker de spil! Så så man lige mig være total nørd.

Vil I forresten se noget sjovt? Fandt nogle gamle billeder af, hvordan vores køkken så ud, da vi flyttede ind.


Og i dag ... på en lidt rodet collage:


I skal nok få nogle bedre billeder lidt senere (i et boligindlæg). :)

Nu er der bestilt gitter til resten af vinduerne. Når de ankommer, tager forældre endnu en tur herud og hjælper med rengøring og opsætning. Håber i mellemtiden jeg holder mig rask, så jeg kan tage bare lidt hver dag.

Nå - smadret. Vil takke af for nu - med verdens værste billede af mig og Frik. Ligner én, der har bryster, der vokser helt ud i armhulen og op under hagen. Og har verdens største mormorarme. Kunne vist også godt liiiige trænge til lidt sol, hva'? Behøver ingen halloweenudklædning - bleg hud og sorte rande under øjnene gør det ud for kostume.

... Meget apropos halloween, er det i aften, jeg trækker en vinder af konkurrencen (jeg får nok først postet det i morgen). Så tak til alle jer, der har deltaget og til Teddy Vork for at sponsorere sin bog. :) Held og lykke til jer alle.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...