lørdag den 3. november 2012

Dagens ...

Kup!

Har længe været på udkig efter en gammel kuffert, jeg kunne smække op i karnappens hyggehjøne, som sofabord. Og måske udskifte tæppet, som Myrledyret bruger som privat legetøj (det er sådan et fluffy ét, hvor hun sidder og hiver de tykke tråde ud, én efter én) - gerne med noget hjorteskindsagtig - har set et i Kvickly, der var rimeligt til prisen, som jeg overvejer at sætte på julegave-listen.

I det hele taget er stuen det rum, jeg er mest utilfreds med i huset. Da vi flyttede ind for to år siden, havde vi nogle helt andre møbler. Jeg er meget gladere for dem, vi har i dag, men nu passer det bare ikke rigtig med tapet- og vægfarver. Så jeg prøver at finde en slags symmetri. Har også min gyngestol, som jeg begyndte at male for over to år siden ... hvorefter jeg løb tør for maling. Den ser hæslig ud, men nu overvejer jeg en helt andet farve, og måske at spraymale den (der er såååå mange kringelkroge, hvor man ikke kan komme til med selv den mindste pensel). Og så er der gardinerne ... de skrækkelige sorte, blondegardiner, som jeg købte i et anfald af sindssyge. Herhjemme kalder vi dem 'italienersløret' - de ligner fuldstændig sådan nogle slør på mafiadonnaerne i skumle, italienske film. Føj! Hvorfor købte jeg ikke bare sådan nogle, lette, fine nogle, som er mange til dem i soveværelset? Note to self: TÆNK, før du handler, Line. TÆNK! Impulsivitet er ikke altid godt ...

Anyway, nu har jeg har jeg da fundet min kuffert. Og jeg fik tilmed pruttet prisen ned fra 300,- til 250,- fordi sælger ikke liiige gad at gøre den ren. Pt. står den stadig i bilen (det er et kææææmpe monster!). HG hentede den og har ikke fået den ind endnu, men vidunderet ser således ud:


Nu skal den bare renses, have linolie (og lidt frisk luft!) samt lidt guldmaling til kanterne. Mand, jeg glæder mig til at få den op!

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, ik? Er også selv ret begejstret. Glæder mig til at få den gjort pæn. :)

      Slet
  2. Ej hvor er den bare feeeeeed!! :D
    Og smart idé at bruge den som sofa bord!
    Elsker selv den gamle stil! :)

    Jeg har også fået købt mig en kiste
    som har sådan et lidt slidt og rustik
    look - kommer billeder på bloggen
    på et tidspunkt! Den er jeg også glad for! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg glæde mig til at se! :) Vi har også to gamle kister - en vi arvede, som jeg skal have sat i stand og en, som min mors veninde ville have kylet ud, men som jeg fik reddet. Den er med kinesiske motiver i flotte udskæringer. Vi har den i soveværelset, hvor vi opbevarer sengetøj i den (hvilket er lidt sjovt, for den lugter af urter og medicin, men jeg er blevet helt glad for den lugt) og har så fjernsynet ovenpå.

      Slet
  3. Hold da op, hvor er den bare fed(:
    Og sikke en god ide med at bruge den som sofabord(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også svært tilfreds med mig selv. Især over prisen. ;)

      Slet
  4. Hi Line :-)
    Du spurgte så fint om et par ting på min blog, så ja, jeg svarer nu her :P
    1. Jeg skal nok skære det fuldstændig ud i pap.
    Du går ind på blogger.com og klikker på Skabelon. Derefter kommer der under noget der hedder Live på Blog en orange knap, der hedder Tilpas. Klik på den (haha, fååck jeg er flabet alligevel). Så skal du ind på Avanceret. Så inde på fx Body Text, Blog-titel, Fanetekst, osv.. er der en hel masse forskellige skrifttyper du kan vælge imellem. Du kan også se dem på selve bloggen, alt efter hvilken 'kategori af skrift' du bruger. Jeg kan ikke huske, om jeg downloadede mine egne skrifttyper, men ellers kan du jo prøve dig frem.
    2. Det er gifs som jeg laver i Photoscape (et gratis program, du downloader til computeren - dog virker det ikke til Macs). Der er en kategori øverst, der hedder Animeret Gif, og det er hvad jeg bruger :-)
    3. Der skal du igen ind på blogger.com, under Layout, og så allerøverst i selve layoutet er der en gadget, der hedder Favicon. Bare husk, at billedet skal være kvadratisk.
    Puuha, en lang besked, men jeg håber det var en hjælp :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, Dagmar, fordi du tog dig tid til det lange svar. :)

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...