søndag den 9. december 2012

Der er ingenting i verden så stille som sne ...

Den anden søndag i advent - hvordan kan tiden gå så hurtigt? Lysene brænder stille ned, mens snestormen raser udenfor, på den tyste måde. Fyger over gårdspladsen. Politiet fraråder al udkørsel herovre. Kattene klumper sig sammen og smasker i søvne. Om lidt vil jeg gå ud og lave risengrød til aftensmad. På bordet står juledekorationen med tørrede blodappelsiner og kanelstænger og dufter. Jeg føler mig velsignet. Velsignet over, jeg kan sidde her i al det tyste og ikke skal nå noget. At jeg ikke skal stresse over job i morgen, og tanker om, hvorvidt jeg kan komme af sted. At jeg bare kan pakke mig ind i min varmeplaid og hygge med varm the. Jeg håber, I alle har en dejlig decemberdag og advent derude.













3 kommentarer:

  1. Tak og i lige måde Line :-)

    Her er vejene fint ryddet, og solen har skinnet så smukt i dag - det lignede funklende diamanter, når solen ramte den snedækkede græsplæne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I har måske slet ikke snestorm hos dig? Her er godt nok faldet mindre end de regnede med, men vejene er alligevel lukkede - det fyger og de får ikke ryddet vejene. Men det er smukt og stillende, når man sidder her i varmen og kigger ud. :)

      Slet
  2. Ja, det er smukt, når man sidder inde i varmen og ser ud på det snedækkede landskab :-)

    Nej, her sneede det i nat, og i de tidlige morgentimer kørte der ofte sneplov her. Jeg har godt nok ikke været ude i dag, men her kører masser af biler, og de kører ikke særlig langsomt :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...