mandag den 14. januar 2013

Hello from Mexico

Første indlæg i det nye år. Og første indlæg på ny puter. For ja, så ankom den nye computer endelig, endelig. Men gud, hvor jeg ikke M A G T E R alle de ting, der nu skal installeres og finde ud af. Er for utålmodig. Og dum. Man burde have ansatte, der kunne gøre den slags for én - med tilskud fra Danmark! En slags gratis hjælp til de utålmodige og teknologisk evnesvage.

Alle mine billeder ligger stadig på den gamle PC og kan ikke hentes ud pga. virus. Såååå, skal have samlet stumperne sammen på en eller anden måde. Skal også lige vænne mig til, mine favoritter ikke længere bare er et klik væk.

Ellers er humøret vildt højt her i det nye år - sagde hun stærkt ironisk! Har totale hormonforstyrrelser med hedeture, udebleven mens (og nej - jeg er ikke gravid og flår lårene af dem, der tillader sig at spørge!) og grå hår en masse (hvad sker der lige for det?!). Opdagede også til min skræk, jeg har anlagt mig en pæn lille mustache og har øjenbryn der gror for vildt (hvem fodrer dem med plantenæring?). Kald mig bare Mr. Mexican. Hormonellamareridtet har også den charmerende sideeffect, at jeg er såååå let at omgås - æder alle, der glor forkert på mig. Sad i går og brokkede mig højtlydt over reklamemængden på TV, hvor dumme alle på skærmen så ud, hvor irriterende min mormor havde været hele dagen osv. Til sidst sad HG med øjenbrynene helt oppe i panden og turde dårligt trække vejret af frygt for økseangreb fra min side. Han har så også de sidste nætter fået tæsk hver nat, fordi han snorker, trækker vejret irriterende, tillader sig at kunne sove osv. Flere gange har jeg måttet rykke ind på sofaen efter han er gået i seng, fordi jeg er så let at vække. Det gør mig så også ulidelig træt - var nær faldet i søvn hen over båndet i Netto i går. Faldt omkuld som krøllet bunke vasketøj, da jeg endelig kom hjem. Men kunne jeg så sove i nat? Nope! Klokken fem var jeg så vågen, at jeg overvejede at flå øjenlågene af, så de i det mindste holdt op med at smække op som udtjente rullegardiner.

På fredag har jeg lægetid mht. blærebetændelsen, som flammede op i julen. Tre gange penicillin. Og så lige en efterfølgende bihulebetændelse - ny penicillin. Jamen! Er en stor petriskål fuld af bakterier i hver kropsåbning, åbenbart.

I starten af januar kom den forjættede 'neurolog'-aftale så. Og hvem havde ret i, manden ikke var neurolog? Jep, moi! Totalt spild af tid. Kom ind hos mand, der var enormt sød (positiv oplevelse!), men ikke anede en fis om neurologi what so ever. Var ellers, ifølge sig selv, 'ekspert i fibromyalgi'. Han blev så åbenbart uddannet i ruder konges tid, hvor det stadig ikke hørte under neurologien. Han mente faktisk slet ikke, jeg har fibro, men en neurologisk lidelse. "#¤%&/()=)(/&%¤#"!"#¤%&/ Han undskyldte hospitalets fejl og ville videresende mig. Skulle så egentlig have været indkaldt nu, men har (surprise surprise) ikke hørt et pip. Havde ellers anfald, da jeg var ude hos ham - hvor perfekt timet var det ikke lige ... hvis altså manden havde været neurolog!

Nå, vil hoppe i seng og håbe på søvn. Føler det, som er der gået mus i mine knogler og magter ikke Blogger, der ikke vil gemme mine indstillinger - beklager bloggens udseende pt. Skal nok få det fixet.

Mexico over and (really far) out.


4 kommentarer:

  1. Dejligt du er tilbage, har faktisk savnet dig utrolig meget herinde:-) selvom jeg godt havde læst, hvad der var sket med din computer.
    Hvilken computer har du nu købt? Grunden til at jeg spørger er, at jeg nemlig selv er på udkig efter en ny:-)

    Mvh Helena

    SvarSlet
  2. Hej Helene
    Det var da den dejligste kommentar at få! :) Jeg har også savnet blogland - især at læse blogs. Det har været så lidt tid, jeg har haft adgang til computer, så når jeg har haft mulighed for at logge på, er tiden gået med at tjekke mail og på netbank.

    Det er en (brugt) Lenovo, jeg har købt. Den har et rigtig godt tastatur, og da mine sidste tre bærbare har haft haltende tastatur, der ikke kunne laves, ville jeg gerne have en, hvor det var muligt at udskifte det. Jeg er lidt ked af, den ikke har webcam, men den er til gengæld meget lille og kompakt - fint til mig, der godt kan være lidt hård ved mine computere (kattene vælter den på gulvet, jeg vælter den på gulvet mv). Hovedårsagen til at det blev Lenovo, var at min onkel kunne skaffe mig en brugt billigt. Held og lykke med din egen jagt. Håber, du får dig en computer, du bliver glad for. :)

    SvarSlet
  3. Yay - jeg har også savnet din blog, så dejligt at du er tilbage. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh taaaaak, Betina, du er altid så sød! :)

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...