fredag den 22. februar 2013

Om glorificerede snotklude, X-factor, bling/pling og lægeskræk

So, i dag har været en dag, hvor jeg følte jeg var tilbage i børnehaven, for jeg har fået en vippetur, jeg sent skal glemme.

Startede dagen med at ringe til lægen i håbet om, de e n d e l i g ville have taget sig sammen til at sponsorere noget penicillin til min hårdt prøvede blære. Sidst var kommentaren fra en af sekretærene jo: "Du har jo lige fået! Og der var ikke noget, da vi stixede din prøve!" (No mam, det er der jo aldrig!). Men det giver jo visse problemer, hvis jeg ikke kan fået lavet min cystoskopi, når blæren er smækfyld af bakterier. Så jeg havde mandet mig helt op til den store konflikt (de, der endnu ikke kender mig skal vide, jeg ellers i dén grad har lægeskræk og bliver som en rystende hund på pensionat, når en læge spiller autoritær og vifter med armene). Så da damen i den anden ende lagde ud med: "Ja, Line, dette her går jo ikke mere ..." og lød som en høne, der var ved at puste sig op, begyndte al mod at sive ud af mig, som en ballon, der har ligget under sofaen siden nytårsaften. Var sikker på, jeg var fyret som patient. Simpelthen for neurotisk og besværlig til at kunne høre hjemme i deres kartotek. Men så kom overraskelsen: " ... så jeg har snakket med din læge. Du fik jo en tremåneders penicillinkur for et halvt år siden. Så det giver vi dig igen." Say what?! Og damen fortsætter de gode nyheder: "I første omgang skal du dog have en mere skrap kur, så vi slår bakterierne ihjel. Derefter fortsætter du så med Trimopan ligesom sidst, så det forhåbentlig ikke blusser op igen." Halleluja, save the lord! Havde lyst til at forfremme hende på stedet, men var ret sikker på, det nok ikke tilkommer mig. c",)

Så jeg skyndte mig at ringe til apoteket med de gode nyheder og bede dem om at sende penicillin og flere uringlas (er det bare mig eller er det verdens klammeste ord?) herud på bøhlandet, når de kørte med varer. HG spurgte mig godt nok, om han ikke skulle hente det, så jeg kunne komme i gang med det samme, men jeg syntes jo godt, jeg kunne vente et halvt døgns tid. Men hvad sker der, da varerne kommer? Der ligger ti uringlas ... og intet andet.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!

Helt ærligt, manner!! Nå, men for det første må jeg lige komme mig over dette chok: Ved I hvad ti uringlas koster?
82,26 kr.
82.
8 2.
To og firs.
Toogfirs.

TOOGFIRS!
     Helt ærligt. Det er et lille plastikglas, man pisser i og afleverer til lægen. Det er en bakteriebeholder, en glorificeret snotklud. Og det vil sige at hver gang lægen har fucked en prøve op, har det ikke kun kostet mig spildte bakterier, men også næsten ti fucking kroner. Der burde sgu være tilskud fra Danmark til de små suckere (glassene that is).


Nå, men så fat i telefonen og ringe til apoteket. "Ja, jeg kan godt huske, vi snakkede sammen. Glassene er sendt." Ja ... men hvad med min penicillin? Det kunne hun så ikke huske, jeg havde snakket om (tid til pension perhaps?). Spurgte bagefter HG, der havde siddet ved siden af, om jeg havde nævnt penicillinen. "Ja, du startede ud med at sige, der skulle komme en recept fra lægen ... ellers ville hun vel heller ikke bede om dit personnummer?"

Så nu måtte HG i overtøjet og have gang i sneskraberen. Håber, han når det før de lukker. Ellers får jeg et føl på tværs.

Daddy - I miss you. Hvorfor gik du på pension? (Min far er apoteker og havde dette apotek før i tiden).

Nå, men den gode nyhed er at også posten var her i dag. Med disse:


Jepski, mine ringe er endelig kommet! Jeg har dem jo egentlig allerede i forvejen i sølv (og i en større størrelse). Men da jeg fik en rabatkode, så prisen røg ned på under 50,- kunne jeg ikke lade være. Selvom der er totalt shoppingstop herhjemme. Så nu sidder jeg og gramser på dem, føler mig endnu mere bling (og pling?) end normalt og glææææææder mig til at HG kommer hjem med penicillinos og at der kommer X-factor. Er jeg btw den eneste, der er blown away af Stephanie? Fuck. Hvor. Er. Hun. Fed! Har hørt sidste uges performance på Youtube ca. femten tusinde gange. Hun har jo det hele, er en færdig pakke. Fed stageperformance, smuk stemme (er også vild med, hvad de har gjort ved hendes hår!). Og så kan jeg altså godt lide den stakkels Jonas, som hele tiden ryger i farezonen. Måske fordi jeg synes, han minder om HG og fordi min første kæreste også var medlem af det danske drengekor som barn. c",)

Hvem hepper I på?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...