mandag den 4. marts 2013

Nupo-challenge dag #3

Wow! Så hævnede det sig, jeg ikke fik mere end tre shakes i forgårs (som sagt er indlæggene her skrevet med en dags forsinkelse, således at dette indlæg f.eks. handler om i går). Det kørte ellers fint. Vågnede uden at føle mig hverken dårlig eller sulten. Vimsede i bad og fik vejet mig (1,2 kg røget på tre dage!! Ved godt, det primært at væske, men det giver alligevel kampgejst). Men da jeg stod ud af badet slap helvede løs. Ved ikke om det var dampen, der steg mig til hovedet, det varme vand, der havde fået mine muskler gjort afslappede og som pludselig skulle arbejde eller det faktum at jeg - idiot som jeg er - bøjede mig forover for at frotere håret i et badehåndklæder. Men således foroverbøjet, følte jeg i hvert fald en besvimelse nær, og var tæt på at dåne henover badekarret på den lidet yndefulde måde.
          Det kan meget hurtigt blive en lang uge, hvis småbesvimelser skal præge hverdagen. Fik hold i mig selv (mens værdigheden stadig lå henover badekarret) og vaklet ind i stuen for at fortære en meget klumpet og varm Nupo mango/vanille-shake (havde som nævnt i går ikke flere af de andre breve). Holdt den nede og kunne mærke indvoldene falde til ro og at hjernecellerne vågne lidt op. Således med lidt mere kulør, fik jeg vimset ud i køkkenet og lagt vand på køl, så der er koldt vand til de nye pulver. Jeg blender dem normalt med koldt vand, men da jeg som sagt kun havde den halvgamle mango-væmmelse tilbage, gad jeg ikke og rystede det bare i en af de medfølgende krus, som jeg altså ikke er vild med. Trods indbygget filter, klumper shakene stadig og de er umulige at rengøre, krusene, væmmelige at drikke af og lukker ikke tæt.

Af væske holder jeg mig til vand, grøn the (øger forbrændingen), coke zero samt halvanden deciliter skummetmælk. Jeg tror, jeg skal have købt nogle citroner og smækket i fryseren. De er skønne at få i en koldt glas vand eller (især!) cola.

Oh, my looooove, my daaaarling ...
Nå, men det var jo også spillesøndag og dermed store ædedag. Da jeg kunne mærke flere og flere hjerneceller kæmpe for overlevelse og næring, besluttede jeg at springe Nupo over og spise små portioner. Udover den vamle shake blev det i løbet af dagen til:
* 1 thebolle med skrabet marmelade
* 1 kogt gulerod og en håndfuld salat
* 1 skive bart rugbrød
* 1/4 Nupobar sent i nat/tidligt i morges, da jeg lå vågen med smerter og en altfortærende sult. (Da klokken nærmede sig syv i morges, var jeg ved at blive vanvittig - havde ikke lukket et øje og kunne ikke beslutte om jeg skulle stå op eller satse på, søvnen før eller senere ville indtræde).


Så søndagen har lært mig, at Nupo sgu virker. Når jeg udelukkende bruger Nupo, forsvinder sulten og jeg kan fungere nogenlunde normalt. Hvis jeg spiser fast føde, skal det være museportioner for at holde sig på kalorieniveau med Nupo og det gør mig bare mere sulten og fortvivlet.

1-0 til Nupo!



7 kommentarer:

  1. Jeg har selv prøvet at besvime et par gange ude i badet da jeg var mindre. Tror at det til dels skyldes al dampen og at jeg stod med hoved meget ned ad, da jeg var i bad som mindre. Ved ikke hvorfor jeg gjorde det hehe? Men kom lige i tanke om det, da du skrev det.

    Men synes da at det lyder helt vildt, at du har tabt dig 12 kg på 3 dage - wauw! Men din krop er garanteret også ved at vendes sig til det og så kommer der nok lidt bivirkninger.

    Men fedt at Nupo virker! :)

    SvarSlet
  2. Det er også kun 1,2 kg desværre (tror, det er svært at se kommaer med denne skrifttype?). Selvom det også er en del. c",)

    Jeg har faktisk en tendens til at dejse om af og til (men plejer at kunne mærke det - tingene sejler, sortner og så forsvinder al lyd). Min far har det samme. Bare en af de ting, så om det er kuren eller bare et 'Find-anfald' (som vi plejer at kalde det), vides ikke. Det sjoveste sted jeg er besvimet er hos lægen. Folk kom løbende og troede, jeg var syg, men det var bare det føromtalte Find-anfald. Og så blev jeg ellers placeret med benene oppe, mens en læge tog puls og en sygeplejerske kom med vand og jeg følte det hele var ret så pinligt. Men de insisterede på, jeg ikke måtte rejse mig. Need I say, jeg er glad for, det ikke var hos gynækologen? Kan lige se, hvis jeg var havnet med fusserne i stigbøjler til nar og grin for verden. c",)

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay, ja de kommaer er ikke nemme at se hehe. Men 1,2 kg er også flot! :)
      Haha nej det ville være pinligt, men til gengæld slap du måske for nogle
      ubehagelige ting, som ikke føles så rart der nede down under,
      når man er hos gynækologen - if you know what I mean!? :P Hehe.

      Slet
  3. Tillykke med dit flotte vægttab Line. Du er sgu for sej :-)

    3 Nupo shakes er vist omkring 350 kalorier, og det er sørme meget lidt at klare sig igennem en hel dag på. Husk nu at passe godt på dig selv. En klog mand gav mig det råd at finde min egen kur, og for mig fungerer det bedst at kombinere Nupo med fast føde - altså kun erstatte et par måltider med Nupo og så ellers spise små portioner resten af dagen. Sådan nogle dage vil jeg tage nu her. Tak for inspirationen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sidst jeg virkelig havde effektivt vægttab lavede jeg også Nupokombien. Hvis jeg ikke havde energi til at skulle lave aftensmad eller frokost, snuppede jeg en shake. Jeg kørte primært på Nupo, frugt og grønt og nåede en vægt, jeg var så glad for. Så blev min medicin lagt om og jeg tog 8 kg på i løbet af EN måned! Jeg synes stadig ikke, jeg spiste mere eller anderledes, men det må jeg jo have gjort. Samtidig var det vi skulle flytte og så kastede jeg håndklædet i ringen, og spiste, som jeg ville. Sjovt nok tog jeg ikke vildt meget på efter da, selvom der pludselig sneg sig slik og kager ind i kosten. Men medicinændringen blev droppet, måske var det det.

      Slet
  4. Tillykke med det flotte vægtabt, det er fandme sejt! :o) - Kæmpe respekt herfra!
    Er helt vild med din blog, og er os fast læser nu! :-)

    Tjek endelig min blog ud<3

    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...