fredag den 22. november 2013

Weekendweep


Jeg har valgt ikke at poste fredagsfnis i dag; jeg holder 'Weekendweep' i stedet pga. vores lille Rira (Samsara). Det er simpelthen årets mysterium ...

I tirsdags skulle killingerne til dyrlægen og neutraliseres og øremærkes. Vi skulle hente dem om eftermiddagen og have Samsara med, da hun skulle have sin årlige vaccine. Om eftermiddagen går HG på loftet for at hente et bur til hende. På vejen går han gennem køkkenet, hvor hun sidder på spisebordet. Da han kommer ned, går han ind til mig og fortæller, der ligger en død fugl på loftet. Han går op for at fjerne den og kommer derefter ind og siger, han er klar til at køre. Derefter er Samsara væk og har været det siden. Vi har ledt hele huset igennem - også på loftet! (Jeg har siddet deroppe i tre kvarter i stilhed for at forsøge, om jeg kunne høre hende; vi har ladet lemmen været åben, så hun kunne komme ned, hvis hun var der). Vi har vendt møbler, for at se, om hun kunne være hoppet op i dem. Været i alle skaber og skuffer - selv skraldespande (inde og ude), fryser og ovn. Hun er VÆK.

Selvom vi har gitter for de vinduer, vi har åbne, er teorien, hun må være smuttet ud. Der er ingen andre muligheder! Vi har en kattelem, man kan komme ind ad, men ikke ud ad, så hun kan komme ind, hvis hun er derude. Men hun er så sart! (Og det er så koldt!). Hun er vores lille internatkat, der har psykiske skader. Hun bliver hurtigt skræmt; hun er sky og sårbar. :( Hvis hun er blevet skræmt af en lyd, kan hun have gemt sig og bare ligge og ikke turde røre sig. Det. Gør. Så. Ondt!

Sipzap, som Samsara var (ER, Line! ER!) meget glad for, går og leder efter hende både ind og ude. Hun kalder ... skriger! Myrle, som hun er vokset op med (vi fik dem med et halvt års mellemrum) går forvirret rundt. Selvom Samsara er den mest stille af vores katte, er stilheden nu, hvor hun ikke her, utrolig. Hele huset har en forkert rytme. Hun er som limen, der har holdt dem alle sammen. Os sammen.

I nat og i dag har vi printet sedler og lagt i alle nabolagets postkasser. Vi har btugt fem timer i dag på at køre rundt over hele øen og hænge efterlysninger op og hun er efterlyst flere steder på nettet.

Samsara, min mus ... Jeg KAN ikke miste dig!


Jer, der beder - bed for hende. Jer, der kan kommunikerer med dyr - guide hende hjem. Jer, der tror - hjælp mig til at tro på, hun kommer hjem.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...