fredag den 21. februar 2014

Efter storm kommer stille

Beklager tavsheden. Er helt i bund energimæssigt. Har haft nogle lange dage med dyrlægebesøg, en masse, der skulle komme og afhente salgsitems samt en masse fuss i forbindelse med indflytning af Mumi på plejehjem. Nu er UVI'en så blomstret op igen, hvilket altid gør mig afsindigt træt. Min antibiotika er sat op i styrke og jeg tager tranebærpiller og drikker tranebærsaft, så det er lige så det skvulper rundt i øregangene.

 Men for at tage de gode nyheder først, er vores lille Myrledyr kommet med hjem. Vores dyrlæge kan se et helt mønster i, hvornår vi vil komme: Der går ca. 2 måneder og 2-3 dage, så er den gal igen. Vi ved stadig ikke præcis hvilken parasit hun har, men hun skal fortsætte med Ronaxan (penicillin) i længere tid og han har lovet, vi nok skal få hende helt rask. :)

Til gengæld skabte Sekhmets besøg lidt panik, da hun har en mislyd på hjertet. Vores dyrlæge mener dog ikke, det har betydning, men opfordrede, vi tager hende med hver gang vi har en aftale derude med en af de andre i flokken; så vil de holde øje med hende. Hun er dog ellers (endelig) helt rask og fik sin første vaccine. Nu skal vi bare have hende steriliseret og øremærket, så er hun helt fit for fight.


Mumi fik vi flyttet ind i mandags og allerede i tirsdags tog hun fra plejehjemmet igen ... i en ambulance! Damen skulle lige melde sin ankomst til plejehjemmet med manér ved at falde lige så lang hun var, så nu render hun rundt med bøjede ribben og hovedet i en spand. Sidstnævnte fordi hun ikke kan tåle de smertestillende hun er sat på pga. smerterne. Samtidig kan hun ikke huske, hun er faldet, så hun forstår ikke, hvorfor hun har ondt. Hun er i det hele taget meget forvirret og rundt på gulvet, hvilket egentlig er forståeligt nok. Hendes blodprop har ramt et af de alleruheldigste steder, så hendes korttidshukommelse er ikke eksisterende og hun er blevet ramt på sit energicenter, så hun er meget solomnent. Selvfølgelig er det normalt med træthed efter en blodprop (det led hun også af sidst), men nu skal hun helst sove efter at have været oppe et par timer.

Som ME-ramt kender jeg lidt følelsen. ;) Får også sovet min del dagen væk som det er for tiden. I går var jeg lige vågen et par timer, hvor jeg fik lidt mad og noget væske. Vågnede lige da "Due date" var startet, men nåede at falde i søvn før jeg fik set den til ende. Blev vækket af HG, der forsøgte at tvinge gaflen ud af grebet på mig og stod klar med en tandbørste. Han kender sine lus ... ;) Vidste, jeg ville falde i søvn med hovedet ned i min aftensmad.

Min "Anne of Green Gables" kom forleden, så den læser jeg på i mine vågne timer. I aften (hvis jeg ikke sover!) skal dyrene og jeg hygge med X-factor, men HG er ude med et par gutter.


Kan I have en dejlig weekend derude?


3 kommentarer:

  1. Det lyder som om du - også - har nok at gabe over pt!! Hold da op. Med din mormor, kattene, sygdom osv.
    Jeg blev så usigeligt glad for din kommentar omkring angst på min blog den anden dag. Den ramte lige ned midt i en ret angstpræget aften, og jeg tårer i øjnene da jeg læste den. Det betyder virkelig meget at høre fra andre, der kender til hvad man gennemgår, når man står i sådan en situation. Det kan meget vel være jeg lige kontakter dig på mail eller Facebook en dags tid! Og bogen vil jeg i hvert fald låne/købe. Tusind tak fordi du gav dig til til at skrive. Og god bedring til dig og de ramte katte.
    Herhjemme er den ene misling også nede med blærebetændelse, og jeg selv med influenza. Træls!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt. :) Og du skriver bare. Bogen kan lånes på vores bibliotek og når sådan en lille flække har et eksemplar, kan du sikkert også låne på et bibliotek nær dig. Ellers så skriver du lige til mig, så smider jeg mit eksemplar i en kuvert, så kan du låne den. :)

      Jeg tror også vores Samsara (hende, der var på loftet) har fået blærebetændelse eller krystaller i urinen, da hun går og pisser ved siden af. Alternativt kan det være stress, men jeg tror det nu ikke. Da hun er en forsigtig lille pige har det ikke være så lige til at få en prøve fra hende, så vi har en aftale med dyrlægen om, vi bare kommer forbi, når vi fanger hende. Så nu render vi hende konstant i røven med et uringlas. Hvis det ikke snart lykkes får den lille mus altså et sammenbrud. ;)

      Slet
  2. Hvor er det synd for din Mumi, og for jer pårørende, det er svært at se sine familiemedlemmer blive gamle og syge.
    Har også et spørgsmål, hvad står forkortelsen ME for? Kan godt regne ud at det er en sygdom, men hvilken?

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...