søndag den 23. februar 2014

Oooop I did it ... again ... and again

For noget tid siden købte jeg jo 'Anne of Green Gables' (sådan ved et frygteligt uheld) og jeg elsker den virkelig bare! Ikke kun fordi det er en af de smukkeste bøger i min reol, men også fordi det er en serie, jeg elsker (MÅ have resten af bøgerne hurtigst muligt). Mange føler sig bestemt ikke som kindred spirits med Anne; de synes hun er uopdragen, irriterende, højtråbende og for meget. Lidt som jeg har det med Laura Ingells; dog kun i serien, der adskiller sig væsentligt fra bøgerne. Modsat Anne, der er den samme, både på skrift og skærm. Og jeg elsker hende! Måske skyldes det det faktum, at jeg selv er enormt introvert, men har alle Annes tanker i hovedet - de kommer bare aldrig ud, fordi jeg klapper i som en østers, når der er folk omkring mig. Samtidig minder hun mig om en af mine barndomsveninder, så Anne må gerne være min bosom friend.


Men nu er der altså sket det forfærdelige, at jeg ved at læse den er gået i totalt barndom og dermed også blevet fuldstændig (økonomisk) uansvarlig. Så nu får Anne altså selskab i reolen af Peter Plys.


Jeg sad lige så uskyldigt og ledte efter en undskyldning for at bruge penge søgte på bøger, jeg bare MÅ eje stenede på eBay, da jeg fandt en engelsk sælger, der solgte denne helt nye samling. Jeg har luret på den nogle uger og fik overbevist mig selv om, at HG nok gerne ville slippe for at købe min fødselsdagsgave ... når vi når til min fødselsdag ... i september. Jeg har bare gået og ventet på at få mail om, den var afsendt og begyndte at blive lidt nervøs, trods sælgers gode ry. Men i går aftes tikke en mail ind om, at den er på vej. YAY!!! Nu håber jeg virkelig, virkelig, virkelig bare at den når frem! Nogle af jer ved fra Facebook, at vi har haft de vildeste problemer med et postbud herude og med pakker der forsvinder (de to ting hænger godt nok ikke nødvendigvis sammen). Forleden kom han med en pakke og vrissede, da vi lukkede op, at det var et temmelig stort hus, vi har (underforstået: Hold kæft, du er tung i røven og længe om at lukke op!). Altså HALLO - chick in wheelchair! HG synes så, at når nu han havde ladet kammertonen gå fløjten, kunne han så også godt tillade sig at sige, han ikke brød sig om, at han smed med vores pakker. Vi har en aftale om, at bliver der ikke åbnet, skal pakkerne lægges i garagen. Det der med at lægge fortolker han så sådan, at man kan åbne døren på klem og tyre dem ind uden at kigge efter, hvad eller hvor de rammer. Han nægtede pure, selvom HG den ene dag stod i karnappen og tog ham på fersk gerning. Anyway, jeg står vagt for at modtage denne pakke og sikre, den ikke bliver smidt hverken hid eller did!

Men ... ja, nu er jeg så blevet OVERFALDET. På det gro-ve-ste ... af et tilbud jeg ikke kunne sige nej til. Kender I det at man lige sådan tilfældigvis klikker ind på en auktion, der er ved at sluttet og bare kommer til at klikke 'køb'? Så ja, I did it again. Men ærlig talt: 97 KR FOR DENNE BABY!


Indtil begge bøger er nået frem uden skræmmer, vil jeg gå med en maveknude og føle mig småfebril; sådan lidt ligesom når man er vildt forelsket og bare venter på at gå et glimt af ham. 

Hvilken bog er den mest skattede i din samling og hvorfor?


4 kommentarer:

  1. Line, du er for dejlig! Tænk at købe din egen fødselsdagsgave nu - det giver mig lyst til at gøre det samme :-D

    Du frister så meget med dine smukke bøger, men indtil videre står jeg imod - primært fordi jeg er for doven til at læse på engelsk - det kræver for meget tankevirksomhed af mig :-)

    At vælge en bog ud er som at vælge mellem sine børn eller dyr - det kan jeg simpelthen ikke. En af mine favoritbøger er en børnebog: Grimms samlede eventyr. Jeg fik den som barn af min far, og det var så fin og flot en bog, at jeg ikke kunne begribe, at han gav mig sådan en smuk gave :-)

    SvarSlet
  2. uuuh den Peter Plys boks har jeg også kigget på, den er så yndig!!

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med udseende på alle bøgerne selvom jeg faktisk ikke har læst nogle af dem.

    Det er da godt nok træls med jeres postbud, I kan ringe til postcenteret og klage over ham hvis det er.

    SvarSlet
  4. Jeg kan sagtens forstå dig i at du kommer til det :-D Jeg tror du har det med bøger, som jeg har det med neglelakker! Hæhæ..

    Hm, er ikke den store bogorm desværre. Har været, men de seneste par år er jeg røget af den. Dog var jeg helt opslugt af Fifty shades bøgerne <3

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...